A sertéshús népszerűsége töretlen

 

Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Magyar Húsiparosok Szövetsége a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti. Az „Ünnepeljünk malaccal!” szlogen és a „Kiváló minőségű, minden ízében különleges sertéshús!” alszlogen alatt megvalósuló kampány elsődleges célja az adventi időszakban a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.


Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, a jelenlegi piaci krízishelyzetben a minisztérium legfontosabb feladata, hogy az állattartók átmeneti, pénzügyi likviditását támogassa. Az idei évben a már kifizetett 8,3 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, további 5 milliárd forinttal segítik az ágazatot, valamint egy 100%-ban kamat és költségtámogatott hitelprogramot is bevezetnek decemberben. Elmondta, az utóbbi egy évtizedben uniós szinten is a lehető legsokszínűbb eszköztárral segítette az agrártárca. Emellett 2022 februárjában újra lehetőség nyílik a mezőgazdasági szereplők előtt, hogy az idén indult krízisbiztosítási rendszer által nyújtott programba belépjenek. Feldman Zsolt elmondta, az elmúlt években a kampányoknak is köszönhetően a sertéshúst vissza tudták helyezni a magyar családok asztalára, annak méltó, tradicionális helyére.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta, a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, valamint az ágazat gazdasági helyzetének javítása. Az ünnepi sertéskampány során egyedi receptválogatással, online bannerekkel; PR cikkekkel és hirdetésekkel; rádióspot-okkal, kóstoltatásokkal és saját social média felületeiken is a sertéshús fogyasztásának fontosságára hívják fel a figyelmet. A covid járvány és a negatívan változó európai- és világpiaci helyzet közepette kiemelten fontos, hogy az ágazat működni tudjon. Az ügyvezető-helyettes kiemelte, hogy a sertéshús fogyasztása annak beltartalmi értékei miatt különösen fontos az emberi szervezet számára, hiszen számos ásványi anyagot (pl. vas, kálium, cink és kálcium), vitamint (B1, B2, B6 és B12 vitamin), illetve olyan esszenciális aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz, amelyeket a szervezetünk önállóan nem képes előállítani, így azokat a táplálkozással kell bevinnünk. A sertéshús-fogyasztás évek óta emelkedő tendenciát mutat Magyarországon, a készítményekkel együtt 33 kg/fő éves szinten van, amely egyre inkább a minőségi húsfogyasztás irányába tolódik.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus, a covid és az afrikai sertéspestis (ASP) vírusa, valamint a drasztikusan emelkedő takarmány és energiahordozó költségek is nehezítik a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét. Mivel csökkent a kínai sertéshús import, így a világpiacon túlkínálat alakult ki, aminek eredményeként jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Arra kérte a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy az ünnepi időszakban is magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltüntetni a hús eredetét. A csomagolt termékeken a címkén találja a fogyasztó a hús eredetét, míg a hentespultokon kiírva vagy zászlóval kell jelezni a földrajzi eredetet, így a fogyasztók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

Bővebb információ az Agrármarketing Centrum honlapján: https://www.amc.hu/serteskampany/