Sikeresen mutatkoztak be a magyar borok Csehországban és Oroszországban
A Hungarian Wine Business Program keretében májusban Csehországban és Oroszországban mutatkoztak be az exportképes borászatok az Agármarketing Centrum (AMC) szervezésében. A borszakmai és üzletfejlesztési rendezvénysorozattal olyan borászatok mutatkoznak be, akik az adott célpiacra már exportálnak, vagy éppen piacra lépést megelőző fázisban tartanak.
A program negyedik állomásaként az AMC a Cseh-Magyar Kereskedelmi Kamarával és Magyarország Prágai Nagykövetségével együttműködve, online mutatta be a magyar borokat Csehországban 2021. május 4-én. Az eseményt Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus és Jakub Přibyl, cseh sommelier vezette angol és cseh nyelven. A meghívottak lehetőséget kaptak, hogy megismerkedjenek a magyar borvidékekkel és olyan borfajtákkal is, amelyek kiválóan jellemzik Magyarországot. A világjárvány okozta korlátozások miatt a találkozót a virtuális térben tartották, a pincészetek online mutatták be prémium boraikat. A résztvevők között borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, borágazati képviselők is helyet kaptak, akik személyre szabott kóstolócsomaggal a teljes borsort végig kóstolhatták. Az eseményen 5 magyar borvidék képviseltette magát. Megízlelhették a magyar borok közül a világhírű édes bort Tokajból és a legősibb bortermelő területünkről, Pannonhalmáról, valamint a híres Egri Bikavért, majd szekszárdi és villányi borokkal zárult a kóstoló. A szakmai bemutatót követően lehetőség volt kérdéseket feltenni közvetlenül a borászatok képviselőinek. Az eseményen való jelentős érdeklődés eredményeként újabb kóstoló előkészítése is megkezdődött a Csehországi Sommelier Szövetséggel együttműködésben, melyre több mint száz sommelier-t várnak.
Emellett hibrid formában is bemutatkoztak a borok májusban. Oroszországban május 20-án a pandémia okozta nehézségek ellenére már személyesen vettek részt a borimportőrök, szakújságírók, sommelier-k, míg a magyar borászok online mutatták be tevékenységüket és boraikat az orosz piacon. Az üzletfejlesztési találkozót Magyarország Moszkvai Nagykövetségével együttműködésben valósította meg az AMC. A rendezvényen Sergey Smolin, a magyar borok kiváló szakértője mutatta be a magyar borkultúrát, kiemelve a borrégiók történelmét, a bor- és szőlőfajták sajátosságait. A helyszínen a prezentáció és az irányított kóstoló után a résztvevők egy sétáló kóstoló keretében további tételekkel ismerkedhettek meg a száraz fehérboroktól kezdve a könnyed és testes vörösökön át a tokaji természetes édes borokig. A kóstoló emellett kiváló lehetőséget teremtett az üzleti kapcsolatok fejlesztésére is.
A Hungarian Wine Business Program üzletfejlesztési eseményein olyan borászatok és borok mutatkoznak be, amelyek az adott célpiacon már jelen vannak, illetve közvetlenül a célpiacra lépés előtti fázisnál tartanak. A rendezvény lehetőséget teremt a forgalmazóknak, az importőröknek és az újságíróknak, hogy megismerkedjenek az adott célpiacon kiemelkedőnek számító magyar borvidékkel is. A meghívott vendégek nem csak tudást, tapasztalatot is szerezhetnek, hiszen a szervezés során mindig kiemelt figyelmet kap, hogy a résztvevők meg is tudják ízlelni a nagyszerű magyar borokat.
Az AMC a magyar borászatok exporttevékenységét nem csak külpiaci eseményekkel támogatja, hanem a borászatok képzésére is nagy hangsúlyt fektet. Borexport Akadémia néven egy 5 héten át tartó online előadássorozatot indít 2021. május 27-től. A képzésre a regisztráció folyamatos, olyan borászok jelentkezését várják, akiknek a terveik között szerepel az exporttevékenység elkezdése, bővítése vagy továbbfejlesztése. A részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött, amire a https://borexport-akademia.hunwinebusiness.com/ oldalon van lehetőség.