Lendületben a Hungarian Food Business Program

2022.03.22.

Mától három napon át a Hungexpón, a Sirha Budapest 2022 kiállításon toborozza a hazai gyártókat és a külföldi beszerzőket az Agrármarketing Centrum 2021 őszén bemutatott exportélénkítő programja.

A Hungarian Food Business Program egy teljeskörű exportpromóciós rendszer. Része többek között egy komplex, valós idejű, online élelmiszeripari országkatalógus, amelyben egymásra találnak a hazai gyártók és a potenciális külföldi beszerzők. A program indulása óta már több, mint 100 hazai exportképes gyártó regisztrált a szoftverbe, 1300 termékével. Január óta a beszerzők számára is nyitott a regisztráció, azóta százas nagyságrendben érkeztek már jelentkezések a rendszerbe, amely képes online és offline B2B, azaz üzletfejlesztési találkozók teljeskörű menedzselésére is. A program még az idei évben bővülni fog egy online képzési platformmal, ahol a kezdő exportőrök vagy a már exportálók új kollégái tehetnek szert külpiaci ismeretekre, 21. századi, rugalmas körülmények között. 

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, egyben a program vezetője úgy tervezi, hogy a járványhelyzet függvényében, de még 2022 első félévében, személyes jelenlét mellett elindulhatnak a célzott üzletfejlesztési találkozók külföldön is, amelyek célzottan, a magyar élelmiszeripar legfontosabb célpiacain fejlesztik majd a magyar gyártók üzleti kapcsolatait. Ezen túlmenően a szoftverfejlesztés sem áll meg; a saját fejlesztési ötletek, valamint a felhasználói visszajelzésekből érkező kérések is megvalósításra kerülnek.