Hungarian Food Business Program: Keletre nyit az Agrármarketing Centrum

 

A nemzetközi kiállítási megjelenések mellett 2022 óta üzletember találkozók szervezésével is segíti az agrár- és élelmiszeripari cégek külföldi piacra lépését az Agrármarketing Centrum. A következő napokban két ázsiai állomáson is ún. B2B találkozók keretében találhatnak egymásra az exportképes magyar cégek és lehetséges importőreik: 2023. május 4-én Hongkongban, május 9-én pedig Tokióban születhetnek értékes üzleti kapcsolatok.

Az Agrármarketing Centrum 2021-ben indította el a magyar élelmiszeripari és agrárcégek piacra lépését segítő Hungarian Food Business Programot. A programnak számos eleme van, ezek közül az egyik legfontosabb egy online katalógus (Hungarian Food Business Catalogue), amely jelenleg közel 200 magyar cég mintegy 2000 termékét kínálja a külföldi beszerzők figyelmébe. A kiadvány mellett az egyik legerősebb pillér a szervezett üzletember találkozók lebonyolítása.

2023. május 4-én 9 magyar cég képviseltette magát - hongkongi Magyar Főkonzulátussal közös szervezésben -, akik közel 30 hongkongi beszerzővel folytattak érdemi tárgyalásokat. A kínált termékek között vannak például kisüzemi sörök, mézek, vadhúsok és borok. Az eseményen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes mutatja be az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiáját.

A rendezvény előtti napon a magyar cégek üzletlátogatással egybekötött piacismereti napon vesznek részt, ahol Michelangelo Guglielmetti, a Hong Kong Imported Food Association elnöke oszt meg hasznos információkat.

2023. május 9-én Japán fővárosa, Tokio ad otthont az üzletember találkozónak az Agrármarketing Centrum és Magyarország tokioi nagykövetségének közös szervezésében.  Ezen nyolc hazai cég kínálja portékáit a lehetséges partnereknek, többek között galambhús és szárnyas termékeket, különböző mézeket, rizskészítményeket és borokat. Az eseményen Dr. Palanovics Norbert, Magyarország tokioi nagykövete köszönti az egybegyűlteket, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese pedig a Hungarian Food Business Programot mutatja be.

A megelőző napon ezúttal is piacismereti tájékoztatót hallgathatnak meg a résztvevők Dr. Lendvai Márton, a Too International Co. Ltd. ügyvezető igazgatójának tolmácsolásában, aki már számos magyar céget segített Japánban üzleti kapcsolatokhoz.

A találkozók célja, hogy új piacokat és üzleti partnereket találjunk a magyar élelmiszeripari gyártóknak. Az eddigi tapasztalatok alapján kifejezetten jó lehetőségeink vannak Ázsiai legerősebb gazdaságaiban megjelenni. Hongkong például a magyar mangalicaexport egyik legfontosabb piaca, de a hazai sertéstermékekre Japánban is jelentős a kereslet. Ezt támasztja alá az a közelmúltbeli esemény, amikor a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon az Agrármarketing Centrum közösségi standján, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében, a hazai mangalicatenyésztők és a húsgalamb-ágazat képviselői kötöttek megállapodást a szingapúri hússzövetség képviselőivel.