MAHOP Plusz-2.6.1-2024 Halmarketing

 

A MAHOP Plusz-2.6.1-2024 pályázat keretein belül a projekt elsődleges célja a fenntartható halászati és akvakultúra-termékek népszerűsítése, a halgazdálkodási ágazat társadalmi ismertségének és elismertségének növelése, valamint kommunikációs és promóciós kampányok lebonyolítása a halfogyasztás növelése érdekében.

Magyarországon jelenleg 5,8 kg/fő (élő súlyra vetített érték – 2023.) az éves halfogyasztás értéke, ezt kívánjuk 6,9 kg/fő éves fogyasztásig megnövelni a kampányidőszak végére. Az édesvízi hal és halgazdálkodási termékek népszerűsítése érdekében hosszú távú, hét éven át tartó, kommunikációs és promóciós - integrált PR és média hangsúlyos - kampányt hajtott végre az AMC, a rendelkezésre álló források optimális és hatékony felhasználása mellett a 2017-2023-as időszakban. Ennek folytatásaként, a MAHOP Plusz-2.6.1-2024 kódszámú, „Halmarketing” című pályázati felhívás keretében, a fenti célok folytatása mellett innovatív elemként (a fine dining szemlélet elterjedése és népszerűsége okán) az éttermek kínálata felé is nyitunk, szélesítjük annak a körét, hogy minél több fogyasztóhoz, minél változatosabb formában eljussunk. A kampány fő üzenete, hogy „a hal egészséges, finom, trendi”. A kutatási eredmények alapján az emberek tisztában vannak azzal, hogy alapvetően a halfogyasztás egészséges, azt érdemes beépíteni a mindennapi táplálkozásba. Az előző MAHOP kampány során ATL, BTL és TTL eszközöket használtunk. Törekedtünk arra, hogy a klasszikusnak számító közterületi, sajtó, TV, rádió marketingeszközöktől az eseménymarketingen át, a modern online megjelenésekig széles eszközpalettát alkalmazzunk. A fiatalok hatékony elérése érdekében éltünk a mai kornak megfelelő modern és figyelemfelkeltő, újszerű eszközökkel (mobil eszközökön működő alkalmazás, flashmob és gerillamarketing lehetőségek) is. A marketingtevékenységünk tervezésénél és a megvalósításnál a hatékonyságot tartottuk szem előtt. A fent leírt kommunikációs csatornákat használjuk a 2025-ben kezdődő új kommunikációs kampányainkban, azonban a fókuszt az online térre helyezzük át (social media, on-line platformok). Törekszünk arra, hogy – igazodva a mai piaci trendekhez – maximálisan el tudjuk érni a fogyasztókat az online felületeken. A közösségi oldalak elterjedésével az emberek jelentős hányada a híreket is ezeken a platformokon olvassák, ezen oldalakról tájékozódnak, az itt megjelentetett cikkeket olvassák el az egyéb hírportálokon is (sok esetben a landing page módszert használva). A jelen projekt megvalósítása során célunk, hogy még jobban alkalmazzuk és kihasználjuk a modern kor adta lehetőségeket, azaz a közösségi média elterjedését és az erejét. A projekt végrehajtásához szükséges eszközöket is beszerezzük.

A pályázat keretein belül a kommunikációs csatornák gazdag kihasználása mellett a személyes jelenlét is kiemelkedően fontos. Ezért a felhívásnak megfelelően beépítettük a kiemelt rendezvényeket, a kis rendezvényeket, valamint a road show rendezvényeket a megvalósítási programba. Kiemelt rendezvényeknél évi kettő, kisrendezvényeknél szintén két programmal számoltunk minden évben. A road show kapcsán magasabb rendezvényszámmal kezdünk, amelyet az évek alatt csökkenteni fogunk. A rendezvényeken a cél a fogyasztó elérése, az ízek megismerése kóstoltatás révén, látványkonyhában a séfekkel való találkozás és ötletes receptek elsajátítása, az edukáció, a gyermekek megszólítása. Fontos a jelenlét, a logó ismertségének tovább növelése, a fogyasztók megszólítása. A fogyasztók mellett megszólítjuk az éttermeket is, nemcsak az étterembe járókat, hanem az étterem tulajdonosokat is egy országos halfogyasztást népszerűsítő verseny megrendezésével az éttermek között. A verseny fél-egy éven keresztül tart, három célközönséget célozva meg, a fő szempont a halfogyasztás folyamatos népszerűsítése mellett a halból készült ételek lehetőségeinek bemutatása, illetve a hazai halfajták megismertetése. Az előző MAHOP projekt kapcsán három alkalommal került sor piackutatás, felmérés elkészítésére. Ezen felmérések alapul szolgálnak a MAHOP Plusz-2.6.1-2024 pályázat indításának. Mivel nagyon informatív és adatokban gazdag anyagok születtek, ezért 2026-ban és 2029-ben mindenképpen szeretnénk a piackutatási tevékenységet elvégeztetni profi piackutató cégekkel.

Az AMC hisz abban, hogy ezzel a jól felépített és egymásra támaszkodó marketing eszközökkel eléri a fogyasztói célközönséget, még jobban felhívja a figyelmet a halfogyasztás fontosságára és egészséges mivoltára, mely által a kitűzött cél - a lakosság körében magasabb halfogyasztás elérése – megvalósul.

Operatív program: Magyar Halgazdálkodási Operatív Program Plusz

Pályázati felhívás azonosítója és neve: MAHOP_PLUSZ-2.6.1-24 - Halmarketing

Projekt azonosítója: MAHOP_PLUSZ-2.6.1-24-2024-00001

Projekt tervezett kezdése: 2025. 01. 01.

Projekt tervezett befejezése: 2029. 12. 31.

Megítélt támogatás összege :  700 354 227 Ft

Támogatási arány : 100 %

Uniós társfinanszírozási arány (alaponként): ETHA - 70%