Pincétől a házig - Elindult a „Palackposta 2020”

 

Elindult a „Palackposta 2020”, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös borpromóciós kampánya, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti a fogyasztók felé.

A járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel a HNT Elnöksége szükségesnek tart egy gyorsan megvalósítandó borpromóciós aktivitást beindítani.

Az aktivitás fő üzenetei a termelőtől való közvetlen borvásárlás (pl.: webshop, telefonos, vagy emailes megrendeléssel) és a bor egészségre gyakorolt pozitív hatása.

A kampány önálló forrással rendelkezik. E célból a HNT Elnöksége 25 millió forint felhasználását engedélyezi a borok minőségellenőrzési díjából származó bevételekből. Egyúttal dönt arról, hogy az összeget pénzeszköz átadással átadja a HNT 100%-os tulajdonában álló Hegyközségek Nemzeti Tanácsa Nonprofit Kft. részére, amely a fenti kampányt lebonyolítja.

A koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett korlátozások a bortermelőket is nehéz helyzetbe hozták. A borok értékesítéséhez új megközelítésre és alternatív platformok bevonására van szükség. A kijárási korlátozás betartása mellett a fogyasztóknak is nehezebb biztonságosan hozzájutni a kívánt termékekhez. A bor esetében az online vásárlás ezidáig kevésbé volt elterjedt a fogyasztók körében. Ezt kívánja ellensúlyozni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, mely kezdeményezéshez csatlakozott az Agrármarketing Centrum.

A „Palackposta 2020” kampány célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, hogy közvetlenül a hazai termelőktől rendeljenek bort, akik továbbra is a legjobb minőségről gondoskodnak és házhoz is szállítják a rendelt tételeket.

"A járványügyi veszélyhelyzet a szőlő-bor ágazatra is nagyon komoly hatást gyakorol, amelynek már mind érezzük a hatását itt a pincékben is. A HNT most induló borpromóciójának - a „Palackposta 2020”-nak - a legfőbb üzenete és célja, hogy a bort szerető és fogyasztó közönség közvetlenül a termelőtől, a borászatoktól tudjon bort vásárolni, úgy, hogy közben ki sem mozdul a most legbiztonságosabb közegéből, az otthonából. A kampány azonban jóval többről szól, mint vásárlásösztönzésről. – mondta el Kovács Zita, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökségi tagja.

„Fontos kiemelni ebben a helyzetben a bor egészségre gyakorolt pozitív, jótékony hatását is. Személy szerint nagyon bízom benne, hogy ezzel az akcióval a fogyasztók minél több magyar borászt ismernek meg boraikon keresztül és mindenkiben erősödik a nemzeti identitástudat ezen a területen is: igyunk magyar bort!"

– hangsúlyozta Kovács Zita, aki a „Palackposta 2020” kampányt személyesen is népszerűsíti a promóciós videóban.

Légli Ottó, a szakmaközi szervezet elnöke az Unger and Partners brand management ügynökséget bízta meg a kampány megtervezésével és irányításával, együttműködésben az Akció BTL Reklámügynökséggel. Az idő kulcsszerepet játszott, a tervezésre és a kivitelezésre az alapgondolat megszületésétől összesen 1 hét állt rendelkezésre. A rövid időintervallumban született meg a kampány teljes koncepciója, startégiája, hatékony kommunikációs felületek és hiteles véleményvezérek bevonásával. A kezdeményezés népszerűsítéséhez egy promóciós videó is készült Kiss Ádám Norbert/wearemorse.com online rendezésében, olyan borászok szereplésével, mint Kovács Zita, Miklós Csaba, Frittmann Péter és Konyári Borbála. A rádiószpot felkonfjában Lengyel Tamás színészt hallhatjuk, az instagramon pedig olyan ismert véleményvezérek álltak az ügy mellé, mint Odett, Borbély Alexandra, Verrasztó Evelyn, Verrasztó Dávid és Kende-Hoffer Kriszta. A kampány hangvétele emberközeli, informális, az üzenetek pozitív gondolatokat és egyszerű, hasznos tartalmat közvetítenek: „Nem kell kimenned - borod a borászatból jön.”

magyarmezogazdasag.hu