Mindent a tejről - a Karc FM-ben is

 

A rendszerváltás idején hazánkban sokkal több tejet és tejterméket fogyasztottak az emberek, mint napjainkban. A csökkenés többek között az egyre terjedő szénsavas és növényi származékú italok és üdítők, továbbá a vegán életmód elterjedésének eredményeként, valamint a közösségi médiában, az interneten terjedő megtévesztő információk miatt alakult ki.

Ezek hatására mára a magyar lakosság egészségének megőrzése szempontjában aggasztóan alacsony lett a tejfogyasztás. A magyar gyerekek harmada - a kutatások szerint – a változások eredményeként kritikusan kevés tejet és tejterméket fogyaszt, így szervezetük, csontozatuk nem jut elegendő kálciumhoz, ami egészséges fejlődésükhöz nélkülözhetetlen lenne.

Ezért az Agrárminisztérium támogatásával az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Tej Terméktanács) a minőségi tejtermékek népszerűsítését célzó marketingkampányában céljául tűzte ki a tej és a tejtermékek jótékony hatásainak megismertetését és tudatosítását.

Mindez a Karc Fm műsorában hangzott el, ahol Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezetője és dr. Végváriné Henter Lilla, az AMC szóvivője beszélt arról, hogy a tej és a különféle tejtermékek szervezetünk első számú kalciumforrásaként létfontosságú táplálékaink közé tartoznak. A tejtermékekben optimális, jól emészthető formában van jelen a fehérje, a tejzsír, a tejcukor és a kalcium hasznosulásához szükséges D-vitamin. Minden olyan termék, ami valódi tejből készül jelentős A-, B1-, B2- és B12-vitaminforrás, de a foszfor, a magnézium és a cink is megtalálható benne.

Az idei kampány célja a fogyasztói tudatosság erősítése, a szülők és a gyermekek megszólítása, a minőségi, tehéntejből készített termékek (tej, vaj, túró, tejföl, joghurt, kefir, kakaós tej, sajt előnyeinek megismertetése, a lakosság pontos tájékoztatása – mondta az AMC szóvivője. Dr. Végváriné Henter Lilla kiemelte, hogy a kampány célja a csontritkulás kapcsán veszélyeztetett idősebb generáció és az egészségtudatos életmód iránt nyitott emberek megszólítása is, hiteles és megbízható információk átadásával.

A kampány arra is felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a nyári melegben különösen is fontos tudni, hogy egy felmérés szerint a szervezetet a tej a víznél is jobban hidratálja, a tejben található kiegészítő alkotóelemeknek köszönhetően.

A csomagolásukon Tejszív védjeggyel ellátott termékek azt garantálják, hogy az adott tejtermék nem csupán eléri, meg is haladhatja a hatályos élelmiszer-szabályozásban foglalt rendkívül fontos kritériumokat, amelyek hazánkban szigorúbbak az uniós átlagnál is.

Harcz Zoltán az interjúban elmondta: ahogy kampány szlogenje is jelzi „Tej. Szívvel-lélekkel!” a gazdák és a tej feldolgozásával foglalkozó szakemberek szívvel-lélekkel munkálkodnak azon, hogy az általuk előállított tejtermékek a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfeleljenek, biztonsággal fogyaszthatóak, ízletesek legyenek és a kíméletes technológiáknak köszönhetően megőrizzék értékes összetevőiket. A fejenként napi fél liter tej, illetve tejegyenértékben számítva éves 200-220 kg tej, avagy tejtermékek fogyasztás elérése nem csupán egészségünket szolgálja, a gazdaság fejlődését is segíti.