Mi terem a neten? – avagy a marketinges sikerekhez a jövő irányait is kutatni kell

 

Mi terem a neten, avagy hogyan tudunk lépést tartani marketing és online vonalon, ebben a rohamosan változó digitalizációs világban? E szavakkal kezdte megnyitó beszédét Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) „Mi terem a neten?” című konferencián, amelyet partnerségben az AMC-vel az az Agroinform szervezett.

Ondré Péter felszólalásában többek között arról beszélt, hogy a digitalizáció a számtengerek világát hozta el, s mivel a számok nem hazudnak, azok, akik odafigyelünk, még ebben az új, virtuális, social médiára kinyíló marketingvilágban is meglelhetik azokat a törvényszerűségeket, amelyeket idővel szakemberek és tudósok elemeznek majd.

A facebook, az instagram és a wechat, közkedvelt közösségi oldalak mögött rejlő számadatok vizsgálata mellett a marketing cég vezetője arra is ráirányította a hallgatóság figyelmét, hogy a marketingeseknek manapság a legtöbb fejtörést okozó fiatal generációk eléréséhez fontos tisztában lenni az adatokkal. Például azzal, hogy miközben a facebookozók közel 90%-a 18–29 évesek köréből kerül ki, addig a 6 évvel később indított Instagramnál a 35 év alattiak adják a felhasználók 90%-át. Elgondolkodtató, hogy a Kínában 2011-ben rajtoló WeChat - amelyet a fejlesztések nyomán a föld túloldalán élők fizetőeszközként is használnak -, 2017-re már a kínai fiatalok 97,3%-át érte el közvetlenül, de eközben az idősebb generáció 46,7%-ához is eljutott, így az 1,3 milliárdos lakosságszámot meghaladó Kínában 2018 végére az átlagos napi felhasználói számban el tudta érni, sőt azóta meg is tudta haladni az 1 milliárd főt.

A jövő irányait kutatva érdemes figyelni a Kínában zajló IT fejlesztésekre és trendekre is – közölte az AMC vezetője, mert számos elemző jelzi, hogy az ázsiai dominancia a XXI. században az IT technológiában is érvényre jut, ami kihat az agrárpromócióra és a precíziós gazdálkodás változásaira, újításaira is.

Kérdésre válaszolva a nagy népszerűségnek örvendő, sikerrel záruló 79. OMÉK-ot szervező AMC vezetőjeként Ondré Péter azt mondta, az OMÉK-ért felelős agrármarketing szervezet is arra törekedett az OMÉK előkészítése során, hogy az egyrészt szakmai fórumként terepet adjon az aktuális szakmai kérdések kielemzésére, másrészt üzleti fórumként lehetőséget teremtsen a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari gyártók és termelők számára a feleveőpiaccal való közvetlen kapcsolatfelvételre, harmadrész pedig agrár promócióban megmutassa jelentős számú közönsége számára, hogy hol tart a magyar agrárium, ízvilágban, újításokban milyen csodákra képes, milyen óriási léptékű fejlődésen ment át az elmúlt 10 esztendőben.

Az idei OMÉK igen magasra tette a mércét. Elhangzott: mind az előadások színvonalát, a zenei fellépők, zenei produkciót minőségét, mind pedig a 4 napos eseményen kínált interaktív, élménygazdag, új megoldásokat, precíziós lehetőség tárat felmutató programkínálatot tekintve is. Ezáltal nem csupán a felnőtteket sikerült elérni, az OMÉK meg tudta szólítani a fiatalabb generáció tagjait és a gyermekeket is. 

A konferencia kezdete előtt készített interjú Ondré Péterrel itt nézhető meg.