Az agrárum vertikumainak marketingjéről nyilatkozott Ondré Péter a KARC FM-ben

 

Az Agrármarketing Centrum „ALMA - a természet oltalma” szlogennel elindított idei almakampányáról, a „Kapj rá!” halfogyasztást ösztönző promóciós feladatokról és a fiatalok mezőgazdaságba és élelmiszeriparba történő bevonása mellett az agrárdigitalizáció kihívásairól nyilatkozott Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója a Karc FM vasárnapi műsorában.

Elhangzott: az almának nagyon sok jó tulajdonsága van. A korán érő almáktól a későn érőkig számtalan változata ismert, így egész évben frissen beszerezhető. Másrészt az almának a magházától a héjáig minden eleme hasznos tápanyagokat tartalmaz, ezért érdemes minél többet és minél többféleképpen elkészítve fogyasztani, mivel az alma azon gyümölcsök közé tartozik, amely feldolgozott állapotban is jelentős mértékben megtartja jótékony hatásait.

A halfogyasztást ösztönző kampányról szólva az ügyvezető elmondta: a 2023 végéig tartó kommunikációs kampányban a marketing és kommunikációs lehetőségek teljes eszköztárát felvonultatja az AMC. A hagyományos tv, rádió, közterületi és print média felületek mellett folytatják az ingyenes halas étel kóstoltatásokat, továbbá best practice filmeket, gasztro videoblogot, vírusvideót és ismeretterjesztő kisfilmeket készítenek, míg a fiatalok elérésére véleményvezéreket (influencereket) vonnak be az online kommunikáció hatékonyságának emelésére. Ondré Péter a www.kapjra.hu honlapon fellelhető hasznos tanácsokról, a haboltkeresőről és a receptúra tárról is beszélt, megemlítve, hogy a "Kapj rá!" kampány a social médiában is jelen van (https://hu-hu.facebook.com/kapjra/).

Az agrárium kihívásai kapcsán az ügyvezető kiemelte: a jó minőségű, képzett munkaerő nélkülözhetetlen a mezőgazdaság jövedelemtermelő képességének megőrzéséhez és megerősítéséhez, így az AMC – főleg az online és közösségi média csatornáit kihasználva – azon dolgozik, hogy egyre több fiatalt érjen el és teremtsen kedvet ahhoz, hogy elhelyezkedjen az agrárdigitalizációt egyre elterjedtebben alkalmazó ágazatban. „Az agrárium vonzó és trendi lehetőségeket kínál a fiataloknak, miközben biztos megélhetést kínál” – tette hozzá, kiemelve: „rá kell csatlakoznunk a digitalizációs forradalomra, hogy minél hatékonyabban, minél kisebb területen, minél több jó minőségű élelmiszert állíthassunk elő, minél jobb legyen a hazai mezőgazdaság kibocsátása”.

Nem elég a digitalizációhoz tőkét felhalmozni az agráriumban, a fiatalok képzésébe is komoly energiát kell befektetni. Uniós elemzések ugyanis jól mutatják, hogy a munkagépek okosításával, nyomon követésével, az automatikus kormányzással megközelítőleg 2 euró/hektár megtakarítás érhető el. Ha már a teljes gépsor intelligens, és az adott parcellában négyzetméter pontossággal adatbázisba gyűjtjük a kijuttatott vetőmag, műtrágya, növényvédő szer mennyiségét, valamint a betakarítás adatait, a harmadik évtől a megtakarítás a 40-50 euró/hektárt is elérheti. Amennyiben az üzem szintjén gyűjtjük az adatokat, és hozzájutunk az időjárás, valamint a növényvédelem adataihoz, információihoz, a megtakarítás elérheti a 80 euró/hektár szintet is – hangzott el a Karc FM műsorában.