A magyar cégek külföldi piacra jutásáról tartott előadást Ondré Péter

 

A magyar cégek külföldi piacra jutását támogató lehetőségeket elemezték az Agóra konferenciasorozat „Határtalan értékesítés” című rendezvényén, ahol az élelmiszeripari cégek, mezőgazdasági kkv-k exportesélyeit támogató agrárkormányzati intézkedésekről Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője számolt be. Az eseményt az agrárminszter, dr. Nagy István nyitotta meg.

Ondré Péter felszólalásában arról beszélt, hogy a magyar agrár- és élelmiszergazdasági termékek és szolgáltatások bel és külföldi, hiteles és vonzó bemutatása, az egészségorientált, környezettudatos termékválasztás és a hazai termékpreferencia elterjesztése, továbbá a hagyományos, kézműves termékek ismertségének és kedveltségének erősítése az Agrármarketing Centrum felvállalt küldetése.

Az AMC tevékenységének igen népszerű és kulcsfontosságú része a profiljához illeszkedő magyar cégek külföldi szakkiállításokon való részvételének jelentős anyagi támogatása” - mondta az AMC ügyvezető igazgatója, kiemelve, hogy az AMC külföldi kiállításokra szervezett közösségi standjain a velük utazó partnercégek, teljes költségigényük cc. 90%-os állami támogatása mellett mutathatják be termékeiket nemzetközi szintéren.

2018-ban az AMC 14 nemzetközi kiállításon 2461 m2-en, 150 magyar kiállító számára biztosított export ösztönző megjelenési lehetőséget és három külföldi kiállításhoz kapcsolódóan (Foodex; Sial China, PLMA) szervezett üzletember (B2B) találkozókat. Világszerte, a nemzetközi porondon évről-évre látványosan gyarapodik a közösségi standok száma. "A magyar közösségi megjelenés B2B támogató szolgáltatása azonban olyannyira sikeres, hogy azt a jövőben tovább kell bővítenünk, hiszen általa a kiutazó magyar cégek képviselői közvetlen kapcsolatépítési, tárgyalási lehetőségekhez jutnak a helyi üzletemberek, cégtulajdonosok, beszerzők, ill. beszállítók jobb elérésére, ami hatékony exportélénkítő eszköz" - emelte ki az ügyvezető. 

Ondré Péter hozzátette: "Utánkövetésünk szerint kiállítóink 95%-a várakozásainak megfelelőnek találja külföldi szereplését, amihez munkatársaink segítőkészsége mellett nagy mértékben hozzájárul az is, hogy éves kiállítási tervünket a piaci igények mentén és a velünk kiállító cégek kéréseinek figyelembevételével alakítjuk ki."

Az Agrármarketing Centrum közösségi standjával 2019 első negyedévében 8 külföldi kiállításon vett részt, amelyből négyet, hazánk legjelentősebb agrár export-import országába, Németországba szervezett. Már megkezdődött további 8 külföldi kiállítás AMC-s közösségi standjának előkészítése, a részvételi felhívások a www.amc.hu oldalon jelennek meg.

HÁTTÉR

Magyarország Németországba 2018-ban 216,5 milliárd forint értékű feldolgozott élelmiszeripari készítmény exportforgalmat bonyolított le, amely a 2015. évi adatokhoz képest 16,5 százalékos erősödést mutat. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kiviteléből egyre jelentősebb exportbevétele származik hazánknak. 2018-ban a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 8685 millió eurót, behozatalának értéke 5816 millió eurót tett ki. Az agrár-külkereskedelmi aktívum 2869 millió euró volt. Tavaly amagyar élelmiszeriparban előállított termékek a teljes exportforgalom 3,7 százalékát adták. A 2015. évi adatokhoz képest az élelmiszeripari kivitel 2018-ra 20,4 százalékkal növekedett, 2017-hez képest a növekedés meghaladta a 8,7 százalékot.

Az agrár-külkereskedelmi forgalom 85,8 százaléka az uniós országokkal történt 2018-ban.