Elindult a magyar dinnye fogyasztását ösztönző kampány

2017.07.06.

Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával.

A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit.

„Idén mind minőségében, mind pedig mennyiségében kiváló dinnyetermés várható” – mondta Czerván György, az FM agrárgazdaságért felelős államtitkára a kampányindító sajtótájékoztatón, hangsúlyozva, hogy jelenleg 13-15 kg/fő a magyar emberek átlagos éves dinnyefogyasztása.

Daróczi László, az AMC ügyvezetője, arról beszélt, hogy az augusztus 20-ig tartó dinnye kóstoltatásokkal ennek szintjét szeretnék megemelni, s bizakodással indulnak a kampánynak, hiszen 2016-ban, 1 hónap alatt a bevásárlóközpontokban átlagosan, a kampány által elért területeken 20%-al nőtt a dinnyék iránti kereslet.

„Arra törekszünk, hogy ezt idén megismételjük, ha lehet túl is szárnyaljuk” - jelentette ki Daróczi László, aki az Agrármarketing Centrum promóciós tevékenységéről szólva jelezte: „idén az AMC 1 hónapra kitelepül a Budapest 2017 FINA világbajnokság Margit-szigeti szurkolói központjába, a Margitszigeti Atlétikai Centrumba (MAC) is”. 

A MAC területén, az AMC magyar földön termett zöldségekből és gyümölcsökből, többek között dinnyéből, meggyből, idényjellegű salátákat és italokat kóstoltat térítésmentesen, s miközben egyedi, ízletes, alkoholmentes dinnyés koktél és étel receptekkel is megismerteti a látogatókat, hírt ad az AMC által szervezett, szeptember 20-24 között tartandó Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Vásár és Kiállításról, az OMÉK-ról.

A NAK elnöke, Győrffy Balázs úgy látja, fontos célkitűzés a magyar dinnye 80 ezer tonnányi (főként Németországba, Lengyel és Csehországba, valamint a Balti államokba irányuló) exportjának 20%-al való megemelése is, hiszen az intenzívebb technológiáknak és a gazdák növekvő szaktudásának köszönhetően mára a hektáronkénti dinnyehozam is jelentősen mértékben nő. 

vissza