Sertéshús: a velünk élő hagyomány

Egy kiváló minőségű sertéshús – minden ízében különleges!

Elindult a nyári sertés és mangalica kampány

Nyáron mindenki szívesen időzik a szabadban, nem csoda, hogy ez az évszak a kerti partik és a közkedvelt grill ételek készítésének időszaka. A szabadtéri sütés-főzés egyik legnépszerűbb alapanyaga a sertéshús, amelyet bátran nevezhetünk a grillhúsok királyának is. Ügyes pácolási módokkal, izgalmas köretekkel ínycsiklandó, szaftos és tápláló fogások kerülhetnek a tányérra. Az alapanyag kiváló minősége azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy a vacsoravendégek mind a tíz ujjukat megnyalják, éppen ezért csak megbízható helyről válasszunk friss és lehetőleg védjeggyel rendelkező húsfélét.

A többek között B-vitaminok tárházát és számtalan ásványi anyagot (például vas és foszfor) tartalmazó sertéshús fogyasztásának ösztönzésére, és a tudatos vásárlás fontosságának hangsúlyozására indított kampányt Magyarország Kormánya az Agármarketing Centrummal együttműködve. A nagyszabású médiakampány során az elsődleges cél, hogy felhívja a figyelmet a sertéshús kiemelt szerepére a táplálkozásban, valamint arra, hogy vásárláskor érdemes odafigyelni a frissesség mellett a hús származására és minőségi tanúsítványaira is. Ez alkalommal egyetlen ősi sertésfajtánk, az egyik legízletesebb sertésféle, a mangalica is főszerepet kap a kampányban, amely a legkiválóbb minőségű és legszaftosabbnak számító grillhús alapanyagnak számít.

A mangalica közismerten vastag szalonnája és sötét, erősen márványozott húsa kiválóan alkalmassá teszi szaftos, ízletes pecsenyehúsok, steak jellegű sültek, valamint felejthetetlen ízű érlelt sonkák és szalámik készítésére. A közkedvelt és joggal népszerűvé vált spanyol Jamon Mangalica sonka is ebből a sertésből készül (a mangalica keresztezési partnere anyai vonalon a durocnak). A végtermék lapocka és comb Spanyolországba kerülését követően 30 hónap érleléssel válik kiváló minőségű élelmiszerré.

Mivel a mangalicáknál a nagyobb zsírtartalom finom eloszlással párosul, ezért kiváló grillalapanyag, kitűnő ízvilággal.

Mára a kutatások bebizonyították azt is, hogy a mangalica húsa nem tartalmaz több koleszterint, mint más vörös húsok és kiválóan beilleszthető az étrendbe. Megfelelően elkészítve még diétázók is fogyaszthatják. A sertések zsiradékának összetétele táplálásukon keresztül hatékonyan befolyásolható, ezért fontos, hogy ellenőrzött, kiváló minőségű húsféle kerüljön az asztalra.

A szemléletformáló és fogyasztásösztönző nyári médiakampány 2018. augusztus 15-ig tart és számos felületen találkozhatnak majd az érdeklődők a kampány üzenetével: „Egy kiváló minőségű sertéshús - minden ízében különleges”.

A promóciós időszakban megyei országos napilapokban, heti és havilapokban jelennek meg hirdetések. Emellett országos, helyi és regionális online hírportálon futnak a hirdetések. A kampány során országos és helyi televíziós csatornán sugározzák a promóciós reklámfilmet, illetve több országos rádiócsatornán is hallhatják a minőségi sertéshús fogyasztására buzdító szpotokat.

A nyári sertés fogyasztásösztönző kampány arca Borbás Marcsi, az ismert műsorvezető és televíziós szakács.


Legyen malaca” - Befejeződött a tavaszi sertéskampány

Áruházi kóstoltatásokkal, televíziós és rádiókampánnyal, valamint belföldi rendezvényeken és közterületen népszerűsítette a sertéshúsfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT). Az Agrárminisztérium támogatásából megvalósuló, 2018. május 31-ig tartó kampány ezúttal a hagyományos kampányelemeken túl minden korábbinál több és újszerűbb marketing akcióval népszerűsítette a sertéstermékeket.

Társaságunk mind belföldön, mind külföldön sikerrel buzdította minőségi sertéshús fogyasztásra a lakosokat. Határainkon belül eddig nem alkalmazott, új, a jelenlegi trendekhez leginkább illeszkedő, fiatalos marketingkommunikációs megoldásokkal sikerült felhívni a figyelmet a minőségi és egészséges sertéshústermékek fogyasztására, köztük olyan, a kor kihívásaihoz illeszkedő marketing elemekkel, mint a fullbrandingelt buszmegálló, vagy a közösségi médiában meghatározó jelenléttel bíró influencerek (véleményvezérek) bevonása.

A kampány során Társaságunk négy külföldi kiállításon (a berlini Nemzetközi Zöld Hét, a milánói L’Artigiani in Fiera, a Foodex Japán, illetve a szingapúri Food and Hotel) mutatott be hazai sertéstermékeket, összesen 763 négyzetméteren, 14 kiállító részvételével.

Az Agrármarketing Centrum számos belföldi kiállításra és rendezvényre is kitelepült. A 2018. februári SIRHA Budapesten összesen 8 sertésterméket kínáló kiállítóval, mintegy 120 négyzetméteren jelent meg Társaságunk. A kiállításra több mint 20 ezer szakmai látogató érkezett, hiszen a kétévente megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) mellett a SIRHA a legnagyobb élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítás Magyarországon. Az AMC emellett az 55 ezer látogatót vonzó FEHOVÁ-n és a 46 ezernél is nagyobb közönséggel büszkélkedő CONSTRUMA Kerten kóstoltatott sertésből készült falatokat.

 

Megjelenés belföldi rendezvényeken

Társaságunk számos vidéki rendezvényen is sikerrel hívta fel a figyelmet arra, hogy érdemes kiváló minőségű sertéshúst választani. Hat belföldi rendezvény közel 120 ezer látogatója találkozhatott kóstoltató akcióinkkal. A Csabai Kolbászfesztivál, a Kevi Böllértalálkozó, a szabadszállási Kolbásztöltő Fesztivál, a Tiszator Böllérfesztivál és a budapesti Magyar Ízek Gasztrobazár közönsége nagy örömmel ízlelte meg a minőségi sertéshúsból készült ételeket.

A kampány kiemelt rendezvénye a budapesti Várkert Bazárban megrendezett Magyar Ízek Húsvéti Vására volt. A főzőshow-t és sztárszakácsokat felvonultató megjelenés hatalmas sikert aratott a látogatók körében. A kampány és a rendezvény gasztrobloggere (influencere), a 32 ezernél is több instagram követővel rendelkező Marton Adrienn volt. A főzőshowban partnerével, Pataky Péter séffel együtt készítette el kedvenc, sertéshúsos receptjeiket. Marton Adrienn a rendezvényről folyamatosan hirt adott facebook és instagram oldalán is. Az AMC a 2018. március 3-4-én zajló rendezvényre kóstoltató pulttal is kitelepült, ahol füstölt és kötözött sonkát, valamint füstölt kolbász kínáltak a látogatóknak. A rendezvény szakemberei és szakértői emellett jó tanácsokkal is szolgáltak a sertéshús fogyasztással kapcsolatban. Többek között Antal Emese dietetikustól, a TÉT Platform szakmai vezetőjétől lehetett tájékoztatást kérni a sertéshús élettani hatásaival kapcsolatban. Az eseményen mintegy 80 kistermelő több ezer terméket vonultatott fel, igazi primőrparádéra érkeztek a vendégek. Az Agrármarketing Centrum a rendezvény alatt gyermek foglalkoztatóval is várta a kicsiket, ahol kézműves foglalkozásokon és zenés, táncos műsorokon vehettek részt a gyerekek.

„Merre tovább sertéságazat?” - szakmai nap és konferencia

Társaságunk idén először szervezett szakmai napot és konferenciát, „Merre tovább sertéságazat” címmel, 2018. március 28-án. Az egész napos rendezvényen öt szakmai előadó és 200 regisztrált, szakmai jelentkező részvételével zajlottak az előadások, valamint a kerekasztal beszélgetések.

A konferenciát azzal a céllal hívták életre, hogy a sertés ágazatot érintő aktuális témákat bemutassák, a legégetőbb kérdéseket pedig megvitathassák a kormányzati döntéshozók és a szakmai szervezetek kötetlenebb körülmények között is.  A meghívottak között szerepeltek az agrárgazdaságban érintett magyar kis- és nagykereskedelmi mezőgazdasági és élelmiszergazdasági vállalatok képviselői, a szakmai felsőoktatási intézmények munkatársai, a HORECA szektor, továbbá a szakmai és szakmaközi szervezetek képviselői.

Az előadók és a látogatók hasznosnak és hiánypótlónak nevezték a rendezvényt, amelyet a jövőben rendszeresen meg kíván szervezni Társaságunk.

„Hazai ízek, hazai asztalokon” – középiskolai szakácsverseny

Társaságunk elkötelezett abban, hogy a fiatal generációt is megismertesse a minőségi élelmiszerekkel. A „Hazai ízek, hazai asztalokon” elnevezéssel meghirdetett szakácsversenyt kifejezetten a szakképzésben tanulók számára hirdette meg az AMC. A megmérettetésre az ország minden tájáról 20 csapat jelentkezett. Közülük a szakmai zsűri 16 formációnak adott lehetőséget a bemutatkozásra. Az elődöntő után végül négy csapat jutott be a 2018. március 28-án megrendezett döntőbe.

A zsűri arra volt kíváncsi, hogy bizonyos alapanyagok (ez esetben a sertéstarja) felhasználását hogyan tudják innovatív eszközökkel és pozitív példákkal elősegíteni a szakképző- és szakközépiskolai képzésben résztvevő szakácstanulók. További cél volt, hogy a csapatok megmutassák az alapanyagok könnyebb felhasználását a közétkeztetésben és a hétköznapokban egyaránt. Az első helyet végül a zalaegerszegi Báthory István Szakgimnázium és Szakközépiskola tanulói hozták el. A versenysorozatról Társaságunk egy 32 oldalas kiadványt is szerkesztett.

Belföldi kóstoltató kampányok

Az Agrármarketing Centrum 2018. tavaszán belföldi kóstoltató akciót szervezett a kiváló minőségű sertéshús népszerűsítésére. A tavaszi áruházi kampány során összesen 23 áruházban (Spar, Auchan, valamint a Szerencsi, a Babati és a Hajdúhús boltokban), illetve 3 vásárcsarnokban (Fehérvári úti, Fővám téri és Rákóczi téri piac) tartott Társaságunk kóstoltatást. A roadshow összesen 8 budapesti és 15 vidéki helyszínen valósult meg.

Külföldi kóstoltató kampány

Az Agrármarketing Centrum nem csak belföldön, de Szerbiában is szervezett áruházi kóstoltató akciókat. 2017 őszén, valamint 2018 tavaszán Szerbia 24 áruházában zajlottak kóstoltatások. A promóció során nem csak megkóstolhatták, de meg is vehették az akcióba bevont, mintegy ötvenféle sertésterméket (füstölt áruk, sertésszír, valamint konzervek).

Az eladáshelyi ösztönzés mellett ezúttal célzott kommunikációs kampány is megvalósult, így fokozott média megjelenésekkel, ATL és BTL marketingeszközök bevonásával egészült ki az áruházi promóció. Ennek során szórólapokkal, az áruházakban illetve azok előcsarnokában LCD monitorokon, valamint rollupok, wobblerek és polcelválasztó hirdetésekkel irányították rá a figyelmet az akcióra és a promócióban résztvevő termékekre.

Médiakampányok

Az Agármarketing Centrum a 2017-2018-as sertéskampány során, télen és tavasszal is nagyszabású médiakampányt folytatott.

2017. decemberében, a karácsonyi időszakban 3 televíziós csatornán összesen 34 alkalommal játszották a kampány televíziós reklámfilmjét. Rádióspot is készült, amelyet 4 országos rádiócsatorna összesen 147 alkalommal sugárzott. Budapesten és 7 nagyvárosban 200 db közterületi hirdetésen volt olvasható a kampány üzenete.

Ezen kívül print és online megjelenések is hozzájárultak a kampány sikeréhez:

- 4 nyomtatott újságban, 5 alkalommal jelentek meg hirdetések,

- 4 weboldalon a hirdetések több mint 5 millió megjelenést generáltak,

- a facebook és youtube video hirdetések összesen 735 ezer alkalommal jelentek meg.

A tavaszi médiakampány során még hatékonyabb marketing aktivitást szervezett Társaságunk. A tavaszi televíziós reklámspotot immár 4 televíziós csatorna összesen 119 alkalommal sugározta. A rádióspotot 3 országos és 9 vidéki rádiócsatornán 481 alkalommal adták le. A közterületeken – Budapesten és 10 további nagyvárosban – 200 db hirdetés került ki. Újdonságként és a hatékonyságnövelés eszközeként az Agrármarketing Centrum Budapesten két helyszínen, a Széll Kálmán téren és az Allee bevásárlóközpont előtt egy ún. full brandingelt buszmegállón is hirdette a kampányt. Ennek az egyedi marketing megoldásnak az egyik különlegessége az volt, hogy élethű, sertéstermékeket ábrázoló maketteket helyeztek el a buszmegállók egyik oldalán.

Ezen kívül print és online hirdetések is kiegészítették a kampányt:

- 9 újságban 11 alkalommal jelentek meg hirdetések,

- 35 weboldalon több mint 45 millió megjelenést generáltak,

- a facebook és youtube hirdetések több mint 1 millió alkalommal jelentek meg,

- a kampány influencerével, Marton Adrienn gasztrobloggerrel történő együttműködéssel az instagramon több mint 53 ezer, a facebookon közel 90 ezer alkalommal értük el a célcsoportot.

A sertéskampányról általában

Az Agrármarketing Centrum minden évben, kóstoltató kampányokkal hívja fel a figyelmet a kiváló minőségű sertéshús fogyasztásának előnyeire, ami erős média jelenléttel is kiegészül.  Ennek során középpontba kerülnek a feldolgozott termékek – felvágottak, kolbászok, egyéb füstölt áruk – és a közkedvelt, nyers húsból elkészíthető ételek is. Ma már számos védjegyes termék elérhető a piacon, amelyek garantálják a feldolgozás minőségét és körülményeit is. Az évek óta tartó kampány hatására a sertéshús fogyasztás folyamatosan növekszik, mára fej-fej mellett halad a slágernek számító baromfihússal. A sovány sertéshús fogyasztását többek között magas vastartalma miatt a táplálkozási szakemberek is rendre javasolják, így nem csoda, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak étkezésünkben.