CIIE – a magyar kínálat és a kínai kereslet találkozása

2018.11.14.

A Klasszik Rádióban az Agrármarketing Centrum nemzetközi kiállításokon való részvétele kapcsán a múlt héten zajló Kínai Nemzetközi Import Exporól nyilatkozó Ondré Péter ügyvezető igazgató közölte: elsődlegesen a kínai igényekhez igazított prémium agrár és élelmiszeripari magyar termékekre van jelentős kereslet Sanghajban, ahol az egyre erősödő kínai középosztály a magyar árukínálat kiváló, egyre erősödő felvevő piaca lehet.

A 2018. november 5-10. között Sanghajban szervezett kiállításon az AMC közösségi standján, a szervezet támogatásával összességében 9 magyar kiállító vett részt a magyar agrárpavilonban.

Az ügyvezető igazgató elmondása szerint az AMC arra ösztönözte a látogatókat, hogy a magyar agrárpavilont körbejárva felfedezzék a Bonaventura Gold és a Sinka Pack jellegzetes, összetéveszthetetlen ásványvizeit, a Kőröstej egyedi termékkínálatát a Pannon Tokaj ínycsiklandó borait és a Szobi Italgyártó felejthetetlen italait, a Vitecer nem mindennapi szívószálaival és a Naturtex gyapjú és tollfeldolgozó pihe-puha ágyneműivel együtt. Az ügyvezető a kínai tapasztalatokat sorolva hangsúlyozta: Kína 1,386 milliárdos lakosságához igazodva tudatosítani kell az exportra törekvő magyar cégekben azt, hogy Kínában öt olyan város is van, amelynek lakossága meghaladja a 10 milliós lélekhatárt, tehát az Ázsiai térséget nem egységes felvevő piacként kell kezelni, gondolni kell az eladásra kínált árúféleségek fogyasztói igényekhez specifikálására is.

Kérdésre válaszolva az AMC ügyvezető igazgatója elmondta: a külföldi kiállítások körében a szintén Sanghajhoz kötődő Sial China kiállításon a szervezet évek óta részt vesz partnereivel, akiket az Import Expohoz hasonlóan mindig a www.amc.hu honlapon közzétett akvirálási felhívás alapján választanak ki.

Ez az AMC részéről a magyar termelők és gyártók egyfajta pályázati úton történő támogatása, amelynek révén nagyjából a bekerülési költség tizedével tudnak az AMC-n keresztül kiállítási helyet bérelni azok a cégek, akik az AMC felhívására beadják a kért dokumentumokkal a kiállításra való jelentkezésüket – jelezte Ondré Péter. Hozzátette: 2019-ben mintegy 12-15 különböző élelmiszeripari és mezőgazdasági vertikumokat érintő külföldi kiállításon vesz részt az AMC közösségi standja, így a cég honlapján kutakodva valamennyi magyar feldolgozó, gyártó kiállító megtalálhatja az AMC kínálatában azt a kiállítást, amelyen a megfelelő export piacot célozva megjelenhet.

Az AMC minden alkalommal, így a 2019-es programterv kialakításánál is figyelembe vette, hogy a kereskedelmileg legfontosabb nemzetközi élelmiszer kiállításokra, illetve azokba az országokba jelentkezzen be, ahol a jelenlét nemzetgazdasági szempontok alapján indokolt és ahová a magyar élelmiszeripari vállalkozások is szeretnének betörni. 

A Kínai Nemzetközi Import Exporól készített interjú sorozat itt letölthető.

klasszik-radio-interju.mp3

klasszik-radio-interju-2.mp3

vissza