Versenytárselemzés

2016.02.24.

A magyar élelmiszeripari vállalkozások számára a minőségi termék jelenthet kitörési pontot azokkal a versenytársakkal szemben, amelyek a globális piacokat olcsóbb és nagyobb mennyiségű áruval látják el. A versenyképességet nem csak ezzel, hanem a hagyományos értékek (termőföld, feldolgozási eljárások stb.) megőrzésével és ismertté tételével lehet biztosítani. Emellett a magyar élelmiszer-termelés GMO-mentességének megőrzése is előnyt jelent a nemzetközi piacokon.

A fejlesztés, az innováció is nagy szerepet játszik a kormányzati élelmiszeripari stratégia meghatározásában. A versenyképesség megőrzésének és javításának másik fontos feltétele az élelmiszeripari termékek fogyasztói igényekhez történő alkalmazása. Ilyenek például az egészséges, tartósítószer-mentes, funkcionális, speciális táplálkozási igényeknek megfelelő élelmiszerek. A következő lépcső, hogy idővel a külföldi értékesítés-ösztönzés is támaszkodjon ezekre az eredményekre.

Magyarország mérsékelt klímája, a kiváló termőföld, a mezőgazdaság rendelkezésére álló vízvagyon, valamint a megfelelő technológiai tudás biztosítja, hogy ne csak a hazai lakosságot lássuk el kiváló minőségű és biztonságos élelmiszerrel, hanem jelentős mennyiségben exportra is termeljünk. A magyar agrárgazdaság nem csak az Európai Unió belső piacán válhat az élelmiszer-előállítás fontos tényezőjévé, hanem a különleges és hagyományos minőségű prémium kategóriás élelmiszerek által egyre nagyobb sikerekre számíthat a harmadik országok piacain is.

vissza