Úton a világhír felé – jelentősen emelkedhet a hazai borexport

2016.03.23.

Sikeresnek értékelték a magyar kiállítók Európa legjelentősebb bor- és szeszesital szakkiállítását, a ProWein Düsseldorfot. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság (AMV) közösségi standján 22 borászat mutatkozott be. A vásár három napja alatt külföldi partnerekkel, érdeklődőkkel, potenciális vásárlókkal is találkozhattak a kiállítók. Ennek eredményeként jelentősen növekedhet a magyar borok jelenléte a német piacon, különösen a furmint iránt számottevő az érdeklődés.

Hatvan ország hatezer kiállítója és csaknem 52 ezer látogató vett részt idén a világ első számú borászati szakvásárán, a ProWein Düsseldorfon. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága egy impozáns, csaknem 300 négyzetméteres közösségi standdal és 22 szakkiállítóval képviseltette magát a rangos eseményen. Fontos része volt a megjelenésnek a kóstolósziget, ahol nemzetközileg elismert borszakértők, - Markus Del Monego, Demetri Walters, Elizabeth Gabay, valamint Horkay András - tartottak tematikus borkóstolót.

Az érdeklődők többek között részt vehettek furmint és kékfrankos mesterkurzuson, de megismerhették a vulkánok borait, és a cabernet franc, az aszú és pezsgő készítés rejtelmeibe is betekinthettek. A 22 társkiállító mellett a kóstolózónában a Nemzeti Borkiválóságok Programban szereplő 60 további pincészet borait is bemutatták. A kiállítás kiegészítő rendezvényeként az Agrármarketing Vezérigazgatóság - a Düsseldorfi Magyar Főkonzulátussal közösen -, a vásár nyitónapján magyar borokat bemutató estet szervezett.

Az AMV idén először csatlakozott a „ProWein goes city" elnevezésű, a ProWein kiállítást kiegészítő programhoz, amelyet a düsseldorfi Vindega borbár és borkereskedésben rendeztek meg. A rendezvény célja az volt, hogy a vásári környezettől függetlenül, attól távolabb, lazább körülmények között hozzák közelebb a magyar borokat a szakmai- és nagyközönség számára. A rendezvényen Markus Del Monego nemzetközileg elismert sztár sommelier tartott előadást a magyar borokról, aki 1998-ban sommelier világbajnok lett, 2003 óta pedig a Master of Wine címet is birtokolja.

A vásár három napja alatt folyamatosan tárgyaltak külföldi partnerekkel a magyar kiállítók. Az eredmény pedig, hogy a jövőben nem csak Németországban, hanem számos más európai országban is erősödhet a méltán híres magyar borok jelenléte. Az export eddig is jelentős volt, hiszen tavaly meghaladta a 82 millió eurós forgalmat.

A magyar borok idén nem csak külföldön, hanem itthon is a középpontba kerülnek, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. életre hívta a „Gasztroélmények Éve" tematikus évet, így 2016-ban hazánkban is kiemelt szerep jut a magyar gasztronómia, - így a borok - népszerűsítésének is.

vissza