Magyar vállalkozások hódítják a Közel-Keletet

2016.10.04.

Ötödik alkalommal jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum (AMC) a 2016. október 2-5. között megrendezett Saudi Agrofood kiállításon Rijádban. Ez Szaúd-Arábia egyik legnagyobb agrár- és élelmiszeripari szakkiállítása, ahol a kiállítók nem csak gasztronómiai kínálatukat, de legújabb élelmiszeripari és csomagolási technológiáikat is bemutathatják. A Saudi Agrofood-ot minden évben a szaúdi Mezőgazdasági Minisztérium és a Kereskedelmi Kamara támogatásával rendezik meg mintegy 15 ezer négyzetméteren közel 25 ezer látogató részvételével.

Édességeket, mézeket, meggybefőttet és fagyasztott zöldség-gyümölcsöt is kínál az AMC standján az a hat cég, amely a közösségi megjelenést választotta a közel-keleti piacra jutáshoz. A Saudi Agrofood szakmai rendezvény, ezért a magyar vállalkozások közül elsősorban azoknak kiváló lehetőség a részvétel, amelyek importőrt, forgalmazót keresnek az arab piacra, vagy a már meglévő kapcsolatukon keresztül az értékesítést kívánják bővíteni. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a magyar termékeket szeretik és keresik is a Közel-Keleten, bár hosszú évek rendszeres és kitartó munkája szükséges ahhoz, hogy tartós üzleti kapcsolatok szülessenek.

A szaúdi megjelenéshez az AMC nem csak közösségi megjelenést, de B2B megbeszélések számára helyet is biztosít a kiállításon a cégek számára. A kiállítást a szaúdi agrárminiszter is meglátogatta. 

Magyarország legnagyobb arányban az Európai Unióba exportál agrártermékeket, de az utóbbi években egyre inkább számottevő a balkáni, valamint a közel- és távol-keleti országokba irányuló export. Szaúd-Arábia kifejezetten az élőállat kereskedelem – marha és juh – terén számít hazánkra, de nagy népszerűségnek örvendenek a magyar gabona, gyümölcskészítmények, valamint a növényi olajok és zsírok is a térségben.

vissza