Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy fejlesztése

2016.02.29.

Számos kutatás és reprezentatív felmérés szerint a magyar fogyasztók több mint fele (mintegy 52%) előnyben részesíti a magyar termékek vásárlását a külföldi, import árukkal szemben. Ezek azonban – sajnálatos módon – csak a fogyasztók preferenciáit mutatják, ténylegesen mindössze 35 százalékuk vásárol magyar termékeket. Az okok hátterében az állhat, hogy a fogyasztók mindössze 23 százaléka bízik a védjegy megjelölésben, míg ugyanez a szám például Ausztriában 80 százalék. Emellett a védjegyek ismertségi szintje is igen alacsony, sőt, még a magasabb ismertségi szintű védjegyekkel megjelölt termékekért sem hajlandóak a magyar fogyasztók többet fizetni.

Magyarország nemzeti érdeke, hogy a hazai lakosságot a lehető legnagyobb mértékben itthon megtermelt, egészséges, biztonságos és megbízható élelmiszerrel lássa el. A közösségi agrármarketing emiatt elsősorban a jó minőségű, hazai termékek fogyasztásának ösztönzésére koncentrál a tevékenysége során. A legnagyobb segítséget ebben egy ismert, egységes, multiszektorális minősítőrendszer bevezetése jelentheti.

A közösségi agrármarketing tevékenység során arra kell törekednünk, hogy egy olyan közös, magyar élelmiszer-tanúsító védjegy jöjjön létre, amely ismert és keresett lehet a fogyasztók körében. Ilyen lehet a már bevezetett és viszonylagosan ismert Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy továbbfejlesztése, Európai Uniós igények szerinti átdolgozása és a termékkörök kibővítése.

vissza