Egység, közösség, eredetvédelem - Borjog és bormarketing konferencia

2016.03.10.

Aktuális borjogi kérdésekről, a hazai bormarketinggel kapcsolatos irányvonalakról egyeztettek a hazai borászok, kormányzati szervek képviselői és újságírók az idei Borjog és bormarketing konferencián.

Az egynapos szakmai eszmecserén Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt agrármarketing vezérigazgató-helyettese „Ágazati összefogás – közös stratégia, közös lehetőséggel" címmel tartott előadást. Elmondta: a Magyar Turizmus Zrt. idén is támogatja a megjelenést a hazai és nemzetközi borászati rendezvényeken, kiállításokon. A március 13-án nyíló düsseldorfi Prowein szakkiállítás nemzeti standján kiállító 22 hazai borászat a világ legjobbjai mellett mutatkozhat be, idén első ízben üzletember-találkozót is szerveznek számukra a kiállítás alatt. Már hagyományosnak mondható a kóstolózóna kialakítása a boros vásárokon, ahol nem csak a kiállítók boraival ismerkedhetnek meg a szakemberek, hanem a Nemzeti Borkiválóság Programban részt vevő borokkal is.

Lipcsey György arról is beszélt, hogy az MT Zrt. feladatai között továbbra is hangsúlyos szerepet kap a szoros együttműködés szakmai szervezetekkel, így a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával partnerségben a kül- és belpiaci promóciós támogató tevékenység, a marketing-tanácsadás, részvétel a szakmai és nagyközönségi vásárokon, valamintaz üzletember találkozók szervezése. A sikerhez a források hatékony felhasználására, ahhoz pedig szorosabb együttműködésre van szükség.

vissza