A dinnyék élettani hatásai

2016.07.28.

A nagy nyári melegben mindenkinek jól esik egy szelet, hideg dinnye. Tudjuk, hogy szomjoltó és frissítő, de azt kevesebben tudják, hogy más jótékony hatásai is vannak a dinnyefogyasztásnak.A görögdinnye 90%-a víz, ennek köszönhetően remekül hidratál, méregtelenít és tisztítja a vesét. Nagyon jó E-, B6-, C- és A-vitamin forrás, emellett gazdag likopinban és béta-karotinban. Ezen beltartalmi értékeinek köszönhetően jó hatással van a szemre (A vitamin, béta-karotin), a likopin segít a daganatos megbetegedések elleni védekezésben és ezek mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy nyári barnaságunkat megőrizzük. Amíg pedig lebarnulunk addig a likopin „vigyáz ránk", és kiszűri a káros UV-sugarakat is.Ritkán hallunk arról, hogy a dinnye afrodiziákum is.

A benne található citrullin testünkben argininné alakul, ami azon kívül, hogy erősíti az immunrendszert, és segít az időskori elhízás és cukorbetegség kialakulásának megelőzésében, az erek falának ellazulását okozza. Más vágykeltők is hasonlóan működnek, így segíthetnek bizonyos férfiassági problémákon.

De még nincs vége! A görögdinnye mellett ne feledkezzünk meg a sárgadinnyéről sem!

A sárgadinnye leve és húsa gyulladás csökkentő, így a kozmetikai iparban is gyakran hasznosítják. Flavonoid tartalmának köszönhetően kifejezetten jó az idősödő bőrnek, szénhidrát, vitamin és karotin tartalma miatt pedig mindenkinek, akinek száraz, vízhiányos a bőre. 

A sárgadinnye a görögdinnyéhez hasonlóan magas víztartalmú, a benne található vitaminokkal és ásványi anyagokkal segíti a gyomor- és bélműködést.  Érdekesség, hogy kiemelkedően magas folsav tartalma szinte 100%-ban hasznosulni tud, mert legtöbbször hidegen fogyasztjuk, így a hőre érzékeny folsav nem illan el.

A dinnyefajták fogyasztása tehát nem csak azért jó, mert finom. Nyáron együnk minél gyakrabban dinnyét, mert nagyon egészséges is!

Holnap pedig elmondjuk, hogyan tudjuk „külsőleg alkalmazni"…

vissza