Magyar-Japán Sertéshúsipari Üzletember Találkozó és Élelmiszeripari szeminárium Japánban

2018.03.02.

2018. Március 6-án nyitja meg kapuit a Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Kiállítás, a világ egyik legrangosabb és legnagyobb élelmiszer és ital szakkiállítása, ahol 2017-ben 77 országból 3 282 kiállító mutatta be a termékeit 82 434 látogató részére. A Foodex-en Magyarország idén 198 négyzetméteres nemzeti standdal (3-as pavilon, B01-es stand) és 18 hazai kiállítóval képviselteti magát.

A négy napig tartó rendezvényen, az Agrármarketing Centrum (AMC) által megszervezett kiállítási területen ez alkalommal is új arculati elemekbe építve találkozhat a japán szakmai- és nagyközönség a magyar élelmiszeripar kiválóságaival. A magyar megjelenés kiegészül egy látványkonyhával is, ahol egy elismert japán séf kiváló minőségű magyar alapanyagokból, ízletes ázsiai ételeket készít, amelyeket a látogatók meg is kóstolhatnak. A kiállításhoz kapcsolódóan Magyar-Japán Sertéshúsipari Üzletember Találkozót és Élelmiszeripari szemináriumot is rendeznek a nagykövetségen.

Japán Magyarország kiemelten fontos kereskedelmi partnere, ahol az elmúlt évtizedekben tapasztalt dinamikus fejlődés gyorsuló lendülete tendenciózus. A felkelő nap országában mára jól ismertek és igen keresettek az olyan emblematikus, GMO-mentes prémium magyar élelmiszerek, mint a mangalica hús, a tokaji borok, a méz, vagy a libamáj, de említhetnénk a magyar kukoricát is, amelynek legjelentősebb felvevőpiacává vált Japán.

 

A FOODEX-en megjelenő magyar cégek tovább szélesíthetik majd a Japánba exportált magyar élelmiszerek értékes palettáját: a mostani kiállításon olyan termékeket mutatnak be mint a hazánkban közkedvelt felvágottak, egyedi ízvilágú szalámik és kolbász féleségek, a kivételes magyar klíma alatt termő gyümölcsök, a tokaji szőlőből készült borkülönlegességek és a különféle mangalicából készült, Japánban igen közkedvelt hústermékek.

Japán Magyarország legnagyobb ázsiai beruházója, s eközben - köszönhetően a prémium termékek iránt igen fogékony, színvonalas termékeket kereső japán vásárlóknak - a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa az Európai Unió után.

A Japánba irányuló magyar agrárexport felfutása rendkívül dinamikus, az elmúlt két évtizedben mintegy nyolcszorosára nőtt. A kivitel szerkezetében egyre inkább meghatározóvá váltak a zamatos magyar húsok és hústermékek. Míg a ’90-es évek második felében a magyar export ötödét-harmadát tették ki a húsféleségek, addig az utóbbi években a kereslet növekedés ebben az ágazatban volt a legerőteljesebb, mára a kivitel 80 százalékát felülmúlják.

Az elmúlt bő másfél évtizedben jól érzékelhetően a hús és hústermékek kivitele dinamizálta a japánba irányuló magyar agrárexportot. A ’90-es évek közepén még a magyar agrárkivitel alig negyedét képviselő termékkör 2016-ra 83 százalékos szintre emelkedett. Miközben a Japánba irányuló agrár- és élelmiszeripari export 1995 és 2016 között közel nyolcszorosára nőtt, addig a hús és a vágási termékek kivitelének értéke a 19-szeresére, mennyisége pedig bő százszorosára ugrott.

A 70,2 millió euró értékű 2013-as, japánba irányuló magyar exportra egy év alatt 56 százalékot tett rá a magyar élelmiszergazdaság, hiszen a 2014-es kivitel megközelítette a 110 millió eurót. Ehhez a növekményhez a húsok és vágási melléktermékek kivitelének az átlagot meghaladó, 67 százalékos növekedése járult hozzá leginkább, amiben a kiváló minőségű magyar sertéshús iránti igény emelkedése játszotta a fő szerepet.

vissza