Közvetlenül 70 ezer fogyasztót ért el a dinnye promóciós program

2016.08.24.

Sikerrel zárult az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által július közepén indított dinnye promóciós program. A kampányhoz csatlakozott hat kereskedelmi áruházlánc (ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR) közel 50 üzletében 124 alkalommal kóstolhatták a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnye különböző fajtatípusait a vásárlók.

Az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2016. július 19-én indított magyar dinnye promóciós programot hat kereskedelmi áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR – közreműködésével. A kampány célja az volt, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket.

Az egy hónapos kampány során a hat áruházlánc 46 üzletében, összesen 124 alkalommal, valamint három belföldi rendezvényen (EFOTT, Tisza-tavi Vágta, Csabai Nyár) zajlott kóstoltatás. Ezek mellett két balatoni Erzsébet-táborban - Fonyódligeten és Zánkán – hat alkalommal jutottak hozzá hátrányos helyzetű gyermekek a gyümölcsökhöz.

- A promóciós programmal közvetlenül mintegy 70 ezer fogyasztót sikerült elérni, akik összességében több mint 9 tonna hazai sárga- és görögdinnyét kóstoltak meg – mondta el a sajtótájékoztatón Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.

A hazai dinnyetermesztők számára az idei szezon nem volt ideális. Az Európa-szerte tapasztalható kedvezőtlen időjárás miatt csökkent a kereslet a dinnye iránt, beszűkültek az exportpiacok, emiatt csökkentek a felvásárlási árak. A termelők ezért üdvözölték a dinnye promóciós programot, amely részben enyhítette az értékesítési nehézségeket.

Az áruházláncok szintén sikeresnek ítélik a kampányt. Tapasztalataik szerint a tavalyi évhez viszonyítva nőtt a hazai dinnye iránti kereslet. A vásárlók a hagyományos sárga- és görögdinnyék mellett keresték a különleges fajtatípusokat, népszerű volt például a magszegény, fekete héjú dinnye. A promóciós program lezárultával nem ér véget az idei dinnyeszezon, szeptember közepéig még vásárolható jó minőségű, hazai dinnye a piacokon és az üzletekben.

A visszajelzések alapján sikeres dinnye promóciós programot követően a tervek szerint szeptember közepétől kampány indul a hazai alma népszerűsítésére.

vissza