Kóstoltató kampánnyal ösztönzik a nyúlfogyasztást a debreceni Farmer Expón

2018.08.19.

A nyúlhús méltatlanul mellőzött a magyar fogyasztók körében, miközben az egyik legfontosabb fehérjeforrás és zsírtartalma is minimális - mondta Nagy István agrárminiszter, a debreceni Farmer Expón. Hozzátette: az Agrárminisztérium(AM), a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint az Agrármarketing Centrum (AMC) éppen ezért fogyasztásösztönző kampánnyal hívja fel a figyelmet erre a húsfélére. A magyar nyúlhús kiváló minőségű.


A promóciók hatására azt remélik, hogy a jelenlegi, fejenkénti 1-2%-os éves fogyasztást 2022-ig mintegy 10%-ra sikerül emelni. Egyre több az egészségtudatos vásárló Magyarországon. Ki egészségügyi, ki megelőzési céllal keresi az ellenőrzött, jó minőségű termékeket a boltok polcain. Számukra is kiváló alternatíva lehet az egészséges, vitamindús és gazdag tápanyagtartalmú nyúlhús, amely egyre népszerűbb. A húsféle kelendőségében egyértelmű szerepe van az elmúlt időszak promóciós kampányainak is. A debreceni Farmer Expón tartott sajtótájékoztatón Nagy István agrárminiszter, a nyúlhús kampány fővédnöke elmondta: a tavaly megkezdett kampánynak köszönhetően jelentősen nőtt a belföldi fogyasztás. A nyúlhús termékek a magyarországi áruházláncok polcain folyamatosan, konyhakész termékként elérhetőek, ez sokat lendít e húsféle keresettségén. A tavalyi áruházi kampány során mintegy 6%-kal növekedett az előcsomagolt nyúlhús forgalma.

A szaktárca konkrét lépéssekkel is igyekszik hozzájárulni ahhoz, hogy a nyúlhús egyre több család étrendjében szerepeljen.
A debreceni Farmer Expo közönsége mesterszakácsok által, a Nyúlhús Főzőshow keretében meg is kóstolhatta az ízletes húsfélét. A kóstoltató kampányok szinte minden rendezvényen sikert aratnak, ezt vallja az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter is. A frissen kinevezett cégvezető hangsúlyozta: az AMC elkötelezett abban, hogy olyan termékpályákat karoljon fel, amelyek kevésbé részei a mindennapos étkezési szokásainknak. A nyúlhús népszerűsítése nemes feladat, mert ez esetben olyan alapanyagról van szó, amely egészséges, zsírszegény, minden korosztálynak ajánlható, változatosan elkészíthető, ráadásul a magyar nyúlhús kiváló minőségű. A legfőbb feladat az ilyen kóstoltatások kapcsán, hogy a nyúlhús kedveltsége ismét az évtizedekkel ezelőtti szinten legyen, amikor vidéken szinte minden háznál tartottak nyulat és ebből kifolyólag közkedvelt fogásként jóval többször került az asztalra. Ondré Péter szerint, amikor az emberek a rendezvényeken szembesülnek azzal, hogy milyen változatosan és ízletesen készíthető el a nyúlhús, akkor érezhetően növekszik a vásárlási hajlandóság is.

Ondré Peter hozzátette: a fogyasztás ösztönzése kihat a kínálatra is, az ágazat célszámként 2022-re akár 7 millió vágónyulat is elérhetné. Ezért szeretnék, ha az egy főre eső belföldi fogyasztás éves szinten a jelenlegi 1-2%-ról 10%-ra növekedne.

Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szintén megerősítette, hogy a kampányok által egyre több nyúlhúsra mutatkozik kereslet az országban.  A Terméktanács vezetője elmondta: hazánkban jelenleg mintegy 75-80 ezer anyanyúl található, ebből évente mintegy 4,5 millió nyulat vágnak le, amelyek 98%át külföldön értékesítik. A szakmai szervezet célja, hogy ez az arány a belföldi fogyasztás javára változzon és az értékes húsféle a hazai konyhákban is heti rendszerességgel jelen legyen.

A sajtótájékoztatón a szervezők Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalával közösen egy jótékonysági akciót is hirdettek. Ennek keretében 450 ezer forint értékben, 150 kg nyúlhús alapanyagot, illetve hamburger pogácsát ajánlottak fel  a helyi Debreceni Karitatív Testület részére. A felajánlók célja, hogy a nyúlhús minden olyan fogyasztó asztalára is eljuthasson, akiknek nehézséget okoz annak beszerzése.
vissza