Az agrártermékek piacra jutását évek óta segíti az AMC

2018.04.24.

Erről az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Daróczi László nyilatkozott a Kossuth Rádió műsorában. Daróczi László hangsúlyozta: a Földművelésügyi Minisztérium háttérintézményeként az AMC egyik legfontosabb tevékenysége a kis és közepes vállalkozások fejlődésének, illetve export piacra jutásának támogatása a közösségi marketing eszközeivel.

Az AMC a világ legjelentősebb nemzetközi élelmiszerágazati és italokat felsorakoztató kiállításain magyar közösségi standokkal jelenik meg és itt biztosít lehetőséget a magyar cégek bemutatkozására, kapcsolataik kiterjesztésére, termékek megismertetésére annak érdekében, hogy export képességük fejlődhessen – mondta az ügyvezető.

Elsődleges célunk természetesen az, hogy üzletkötéshez segíthessük a partnereinket, a velünk utazó kis és középvállalkozásokat – jelezte Daróczi László, aki a legutóbbi tokiói kiállítás vonatkozásában elmondta, 18 magyar kiállítóval volt jelen az AMC közösségi standja, ahol nagyon pozitív tapasztalatokat szereztek a japán üzletemberekkel való tárgyalásokon. 

Elhangzott: Japán az EU után a legjelentősebb magyarországi agrárexport partner, ebben az évben külképviseleti szervek segítségével b2b találkozókat szervezett az AMC, így üzletemberek disztribútorok, felvásárlók, áruházak képviselőivel tárgyalhattak a magyar cégeket képviselő partnerek.

A kiállítások kiválasztási metódusával kapcsolatosan az ügyvezető azt mondta: az AMC elsődlegesen nemzetgazdasági szempontokat vesz figyelembe, Magyarország export célországaira koncentrál, emellett az FM is jelöli ki a középtávú célokat, azokat a helyszíneket, ahol közösségi standdal kell megjelenni és emellett az AMC odafigyel partnerei igényeire is, erőforrásainak figyelembevétele mellett. A nemzetközi kiállításokon a közösségi stand költségeinek 85-90%-át állami és saját bevételi forrásból az AMC fedezi a cégek a költségeknek csupán 10%-át állják, így jóval kevesebb befektéssel is el tudják juttatni termékeiket á célországaikba.  A siker titka, minden esetben a cégek exportképessége: az, hogy az adott vállalkozás kiváló minőséget és megfelelő mennyiséget egyaránt képes-e előállítani az adott termékből, illetve, hogy portékájával illeszkedik-e az adott ország igényeihez, az aktuális piaci helyzethez és beszéli-e az ott élők nyelvét.

vissza