Az adventi időszakban is folytatódik a „Kapj rá!” kampány

 

Halas finomságokkal, receptfüzetekkel és gyermekeknek szóló ügyességi játékokkal népszerűsíti a halfogyasztást az Agrármarketing Centrum (AMC) a budapesti „Adventi ünnep a Bazilikánál” címet viselő rendezvényen. A „Kapj rá!” halfogyasztást népszerűsítő kampány 2018-as állomásairól, valamint az adventi megjelenésről a Szent István téren tartottak sajtótájékoztatót a promóció szervezői.

Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója kiemelte: 2018-ban 34 budapesti és vidéki rendezvényen népszerűsítette a halfogyasztást a marketingszervezet, köztük olyan országos jelentőségű rendezvényeken, mint a Sziget Fesztivál, a Nemzeti Vágta, a VOLT Fesztivál, a Bajai Halfőző Fesztivál vagy a Halbazár, valamint két belföldi kiállítás. Mindezek által a promóció közvetlenül több, mint 1,5 millió emberhez jutott el. Mint elhangzott, a rendezvények pozitív tapasztalata szerint a hagyományostól eltérő, különlegesebb elkészítési módokkal – pl. a fűszeres halgolyóval, vagy a különböző halpástétomokkal – sokak figyelme felkelthető a halételek iránt és tudatosítható, hogy egészségünk megőrzéséhez hetente legalább kétszer kellene halat fogyasztanunk. A szakember hozzátette: az ajánlott mennyiség heti mintegy 300 gramm, azaz évi több mint 15 kg/fő olajos húsú hal.

Ondré Péter beszélt a kampány aktuális megjelenéséről is az „Adventi ünnep a Bazilikánál” címet viselő rendezvényen, ahol a „Kapj rá!” faházához érkezők nem csupán ínycsiklandó halas falatokat kóstolhatnak, de a halgazdálkodást és a halak életét bemutató fotókiállítást is megtekinthetik, míg a kicsiket gyermekfoglalkoztató várja. Hétvégenként a kínálatot látványkonyha gazdagítja, ezáltal nemcsak megízlelhetik, hanem meg is nézhetik a vendégek, hogy miként készülnek el a friss és könnyű halfogások.

A Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MAHAL) szóvivője, Lévai Ferenc felhívta a figyelmet arra, hogy az őszi lehalászás már megkezdődött, és a karácsonyi időszakra kiváló minőségben, nagy választékban lehet majd friss halhoz jutni az üzletekben és a piacokon. A szakember arról is szólt, hogy nem érdemes az ünnepekig várni a halvásárlással, mivel az 2-3 hétig tartó mélyhűtés esetén is megőrzi az ízét és az állagát. Mint mondta a „Kapj rá!” honlap oldalán a halbolt kereső funkció segítségével mindenki megtalálhatja a lakóhelyéhez legközelebb eső üzletet, ahol megvásárolhatja az ünnepi vacsorához szükséges halat. Lévai Ferenc hangsúlyozta azt is, hogy a hal nem csak az ünnepek étele, hiszen a hétköznapokban számos kreatív és ötletes elkészítési módja létezik, amelyekhez többek között a „Kapj rá!” receptes füzetei is adnak tippeket.

A „Kapj rá!” kampány az adventi megjelenés után, 2019-ben is folytatja a halfogyasztás népszerűsítését. A televízióban, rádióban, nyomtatott és online felületeken többek között hirdetésekkel, reklámszpotokkal, animációs kisfilmekkel hívják fel a figyelmet a halfogyasztás előnyeire. Országszerte pedig számos rendezvényen – például a SIRHA Budapesten, a FEHOVA Kiállításon, az OMÉK-on, vagy a debreceni Farmer Expón – kóstolhatnak ízletes halfalatokat az arra járók.

A „Kapj rá!” kampányról:

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak a hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot.

A 2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.